24.08.2016

Efterlyser eksklusionssager

Har dit barn gået i privat- eller friskole og er blevet ekskluderet på grund af handicap? Så vil vi Epilepsiforeningen og Danske Handicaporganisationer gerne i kontakt med dig.
For Danske Handicaporganisationer – som Epilepsiforeningen er medlem af – arbejder sammen Institut for Menneskerettigheder på at finde cases, der påviser, at elever er smidt ud eller nægtet optagelse i privat- eller friskoler på grund af handicap. Der arbejdes på et forbud mod forskelsbehandling på grund af handicap.
Kan du hjælpe? Så kontakt foreningens socialrådgiver på helleobel@epilepsiforeningen.dk Hvis du er indstillet på det, videregiver foreningen din mail til Danske Handicaporganisationer.