Epilepsi Podcasten: Hemmeligheden bag et godt liv med epilepsi

Hvad skal der til for at lære at leve med sin epilepsi? Det taler vi med Emil, der har lært det og har gode råd, og med forskningssygeplejerske Trine Moos, der også fortæller om seksuelle udfordringer ved epilepsi

Epilepsi er mere end anfald, og noget af det ”mere” taler vi om i denne udgave af Epilepsi Podcasten. Foto: Stockfoto

Epilepsi er mere end anfald, og noget af det ”mere” taler vi i Epilepsi Podcasten med forskningssygeplejerske Trine Arnam-Olsen Moos om. For mange kan være en kamp for et værdigt liv – en kamp imod lavt selvværd, dårligt sexliv og en følelse af at være grundlæggende forkert, fortæller Trine Moos arbejder på Epilepsihospitalet Filadelfia og kommer med god råd fra sin forskning, hvor samtale bliver brugt til at hæve livskvaliteten og give et mere positivt livssyn.

Trine har også – siden 2020 – tilbudt samtaler til mennesker med epilepsi og seksuelle problemer. Den gode nyhed er at der i langt de fleste tilfælde kan gøres noget. Vi hører om hendes erfaringer og spørger om gode råd.

Vi har også ringet til Emil, der har været gennem processen og med bl.a. hjælp fra en psykolog har lært at leve med sin epilepsi og nu kan komme med nogle råd til andre.

Endelig får vi også besøg i studiet af værten Pers kat, der rigtig gerne vil være med i podcasten.

Hør den, hvor du henter dine podcast

Du kan alle afsnit af Epilepsi Podcasten her på hjemmesiden og i de fleste af de apps, hvor du normalt henter dine podcast. Det er f.eks. Spotify, Apple Podcast, Google Podcast, Castbox, iHeartRadio, Deezer, Spreaker og Podcast Addict.

Podcasten er lavet af Epilepsiforeningen i samarbejde med Danish Care Technology

Epilepsi Podcasten