18.01.2012

Eventyrlystne unge søges

TV2 søger 11 unge og seje handicappede over 18 år til et nyt program, hvor de unge handicappede gennem samarbejde skal klare sig gennem 150 km afrikansk jungle, ørken og savanne med vilde dyr.
Programmet er baseret på det populære BBC program ”Beyound Boundaries”, der tilbage i 2005 var med til at ændre briternes syn på personer med handicap. Programmet har siden hen været en stor succes i både Norge og Sverige.

Programmet tager seerne med helt tæt på de medvirkende og går bagom deres liv med et handicap, mens seerne følger deltagernes kamp på vej gennem det vilde Afrika.

Idealistisk set er målet for reality-seriens deltagere, at gennemføre ekspeditionen, overvinde egne begrænsninger og bevise, at hver enkelt i sig selv og sammen med andre kan mere, end man selv tror.
Dansk Epilepsiforening håber, at en ung med epilepsi vil deltage. Hvis det sker, vil foreningen meget gerne i kontakt med vedkommende og give andre med epilepsi en chance for at følge hans eller hende eventyr ekstra tæt.
Castingen til ”Beyound Boundaries” er netop begyndt. Hvis man vil tilmeldes skal man sende en mail til bb@mastifftv.dk I mailen skal man besvare nedenstående spørgsmål samt vedhæfte et vellignende foto.

Navn:
Adresse:
Postnummer og by:
Telefon (dagtid):
Mobil:
Civilstatus:
Alder:
Uddannelse:
Arbejde:
Fritidsinteresser:
Fysisk form:
Indstilling til livet:
Hvilket handicap har du? Hvis det ikke er medfødt, hvornår og hvad skete der?
Hvorfor vil du gerne være med i programmet?
Beskriv din drømmedag:
(Kilde: SUMH)