07.02.2017

Filadelfia fylder 120 år

Mandag den 6. februar har Filadelfia, der bl.a. favner Epilepsihospitalet, 120 års fødselsdag. Epilepsiforeningen ønsker tillykke

I dag fejrer den selvejende institution Filadelfia, sin 120 år.s fødseldag. Selve fødselsdagen er den på mandag, den 6. februar. Filadelfia, der har 800 ansatte, favner Epilepsihospitalet, døgn- og dagtilbud, børneskole og meget mere. Der er også bosteder i Bromme ved Sorø og Juelsminde syd for Horsens.

Epilepsiforeningens formand, Lone Nørager Kristensen, ønsker institutionen tillykke: ”Filadelfia har og har haft stor betydning for mange epilepsipatienter og for udviklingen på behandlingen på epilepsiområdet. Senest med starten på brugen af medicinsk cannabis. Så de har fortjent et stort tillykke med de 120 år – og vi ser frem til at fortsætte vores gode samarbejde med hospitalet i mange år fremover. ”

På Filadelfia er man også meget stolte af sin position på epilepsiområdet: ”Vi står i front, når det gælder udredning, behandling og forskning inden for epilepsi og er stærke til rehabilitering inden for hjerneskade. Samtidig er vores fokus tværfaglig og helhed. Det vil sige 360 grader rundt om patienten på hospitalet, vores bo- og dagtilbud og børneskole,” siger administrerende direktør, Jens-Otto Skovgaard Jeppesen.

(Kilde: Filadelfia og Epilepsiforeningen)