17.09.2018

Film: Epilepsi er mere end anfald

Anfaldene er langt fra den eneste udfordring, mennesker med epilepsi slås med

Som den lille norske film med danske undertekster fortæller, så er epilepsi mere end anfald. Epilepsi er mest kendt for at give anfald. Men både epilepsien i sig selv og den behandling du får, kan forårsage yderligere udfordringer. Du kan opleve såkaldte kognitive følger, hvor du får besvær med at koncentrere dig, at huske, at lære nyt og at finde de rette ord i en samtale.

Det kan også være psykiske følger som stress, angst eller depression. Ubehandlet angst og depression kan udløse anfald. Derfor skal du kontakte din epilepsilæge, hvis du føler dig meget nedtrykt, sover dårligt, holder dig meget for dig selv, får åndenød eller hjertebanken.

Du kan se flere film om epilepsi her.

Her kan du læse mere om problemer med hukommelsen eller psyken i forbindelse med epilepsi.

Epilepsiforeningen