09.03.2018

Filmserie svarer på 16 spørgsmål om epilepsi

I anledning af Hjerneugen i uge 11 har medicinalfirmaet UCB fået lagt danske tekster på 16 norske film om epilepsi. Se alle filmene

Med humor og en frisk tilgang til det alvorlige emne svarer 16 små film på nogle af de oftest stillede spørgsmål om epilepsi.

Her er både svar på store emner som anfald, udredning, behandling, medicin og førstehjælp. Og på nogle af de ”små” spørgsmål, som i virkeligheden har stor betydning for livet med epilepsi. Så som: Må man bade? Må man drikke alkohol? Må man motionere?

Filmene er lavet af Norsk Epilepsiforbund, men i anledning af Hjerneugen har medicinalfirmaet UCB Nordic fået lagt danske undertekster på alle filmene. Og Epilepsiforeningens har fået vores norske søsterorganisation og UCBs tilladelse til at bringe dem på vores hjemmeside.

Hvad er epilepsi?

Hvordan udredes epilepsi?

Kan man blive rask for epilepsi?

Er epilepsi farligt?

Hvordan vælges epilepsimedicin?

Er epilepsi bare anfald?

Må man være alene?

Kan vi få børn?

Hvad er et epileptisk anfald?

Hvordan behandles epilepsi?

Hvad kan udløse epilepsianfald?

Hvordan håndteres et epilepsianfald?

Kan jeg motionere?

Kan jeg drikke alkohol?