02.03.2020

En uge med viden, musik og dans der styrker hjernen

På mandag den 9. marts starter Hjerneugen. Desværre er flere arrangementer ramt af aflysninger.

Hvert år i uge 11 hylder Hjernen i Fokus, der er et samarbejde mellem syv patientforeninger – deriblandt naturligvis også Epilepsiforeningen – hjernen og sætter fokus på hjernens svagheder og styrker.  I år starter hjerneugen mandag den 9. marts, og i ugens løb kastes der bl.a. lys på, hvad musikken gør ved hjernen.

Vær dog opmærksom på at der kan ske ændringer i programmet på grund af frygten for spredning af coronavirus, hvor myndighedrne for eksempel kan forbyde sundhedspersonale i at deltage.

Du kan følge med på Hjernen i Fokus’ facebookside.

For eksempel er jubilæumsprogrammet på MarselisborgCenteret påvirket. Og arrangementet i Skuespilhuset tordag den 12 er aflyst. Dér skulle herneforsker Troels W Kjær og medlemmer fra Det Kgl Kapel have fortalt om musikkens indvirkning på hjernen.

Arrangementet er aflyst, men i den lille video i toppen af artikeln – der blev lavet for at reklamer for arrangemetnet – kan du se og høre Troels W. Kjær fortælle om samspillet mellem hjernen og musikken.

Prøv hjernequizen

Hvis nogle af de arrangementer, du have set fram til, bliver aflyst, så kan du jo altid nøjes med at holde Hjeneuge ved at svare på Hjernen i Fokus’ hjernequiz, hvor du kan deltager i lodtrækningen om Sprogspillet.