22.01.2013

Flot indsamlingsresultat

Dansk Epilepsiforenings seneste telemarketingkampagne i 2012, hvor foreningen samlede ind til fordel for informationsarbejdet endte med et samlet bidrag på kr. 63.750 kr/årligt.
Opgaven med at ringe ud til 1.000 medlemmer blev gennemført af Telehandelshuset, der er en socialøkonomisk virksomhed, som giver mennesker med synshandicap mulighed for at uddanne sig eller finde arbejde. Medlemmerne tog godt imod opkaldene, og 112 nye bidragsydere valgte at tegne en gavekontrakt.
Dansk Epilepsiforenings landsformand, Lone Nørager Kristensen, sender en varm tak til alle der har været parat til at støtte foreningens arbejde: ”Det er af afgørende betydning, at Dansk Epilepsiforening kan hjælpe medlemmerne i deres konkrete dagligdag – og her er foreningens informationsarbejde og informatørordning uhyre vigtig. Så vi er meget  taknemmelige for at foreningens medlemmer gerne vil bidrage ekstra; især i disse år hvor tiderne er trange.”
Pengene går til Dansk Epilepsiforenings informationsarbejde; herunder særligt foreningens informatørkorps.
Informatørkorpset er et gratis tilbud til medlemmer af Dansk Epilepsiforening, hvor man kan få en informatør med solid viden om epilepsi ud på skoler, institutioner eller arbejdspladser og fortælle om epilepsi. Dette arbejde bliver ekstra vigtigt i disse og kommende år, hvor inklusionstankerne udmøntes i den danske folkeskole. Hvis man vil støtte Dansk Epilepsiforening er der fortsat mulighed for at indbetale et beløb eller lave en fast aftale. Støtten er fuldt fradragsberettiget. (Kilde: Dansk Epilepsiforening)