30.05.2022

Hjemmeside om epilepsi hos kvinder på ni sprog

Den internationale epilepsiorganisation IBE sætter fokus på epilepsi hos kvinder med hjemmesider på tjekkisk, engelsk, fransk, georgisk, tysk, italiensk, polsk, russisk og spansk

Der er en del forhold omkring epilepsien og livet med epilepsi, som er særlige for kvinder med epilepsi. Og det er ikke alle steder i verden, der er tilstrækkelig fokus på det. Nu har den internationale paraplyorganisation for epilepsiforeninger, IBE (International Bureau for Epilepsy), lavet en hjemmeside på ni sprog, der giver omfattende information til enhver kvinde med epilepsi i den fødedygtige alder.

Hjemmesiden, der er lavet efter en undersøgelse efter blandt næsten 1.000 kvinder i hele Europa, kommer omkring emner som pubertet, hormoner, sexliv, prævention, graviditet og moderskab.

Ud over at give svar til kvinder med epilepsi, er der også en sektion udviklet specielt til læger og sundhedsudbydere.

De ni sider
Siden findes for nuværende i disse ni udgaver:

Når man kommer ind på siden, bliver man mødt af pop up, hvor IBE opfordrer folk til at bruge to minutter på at svare på nogle spørgsmål om hjemmesiden. Svarene skal bruges til at gøre hjemmesiden endnu bedre.

Viden på dansk

IBE’s side er ikke lavet på dansk. Til gengæld kan du finde svar på alle de oftest stillede spørgsmål om både kvinder og epilepsi og graviditet og epilepsi her på vores hjemmeside.

IBE