03.03.2017

Hjernen i Fokus inviterer til filmpremiere

I anledning af Hjerneugen inviterer Hjernen i Fokus-initiativet til gallapremiere på filmen ”Du forsvinder” med Nikolaj Lie Kaas og Trine Dyrholm

I anledning af Hjerneugen i Uge 11 inviterer Hjernen I Fokus-initiativet til gratis gallapremiere på det danske drama “Du forsvinder” i Imperial i København onsdag d. 15. marts med filmstart 21:30.

Epilepsiforeningen er med i Hjernen I Fokus og har 40 billetter, som vi giver væk til medlemmer og Facebookvenner. Hvis du vil med i biografen så send en mail til pervad@epilepsiforeningen.dk eller skriv på Facebook, om du vil have en eller to billetter (du kan max få to billetter). Så kontakter vi dig via mail eller Facebook.

Billetterne uddeles efter ført til mølle-princippet. Hvis du er blandt de hurtige, der får billetter, skal du hente dem før forestillingen ved Epilepsiforeningens banner i Imperial kl. 21.00.

Hvad er Hjernen i Fokus?

Hjernen I Fokus er det danske bidrag  til  en  international  kampagneuge Brain  Awareness Week, som hvert år ligger i uge 11. På dansk hedder den Hjerneugen, og i den uge sætter vi fokus på alt, der handler om hjernen.

Hjernen I Fokus er et netværk af 8 foreninger, som alle på hver vores måde har hjernen i fokus. I uge  11  arbejder  vi  sammen  om  at  skabe  opmærksomhed  om  hjernens  fantastiske  potentiale,  herunder de  udfordringer  som  den  syge  eller  skadede  hjerne  giver.

De 8 foreninger, der står bag netværket Hjernen I Fokus er Hjernerystelsesforeningen, Hjernesagen, Epilepsiforeningen, Parkinsonforeningen, Alzheimerforeningen, Hjerneskadeforeningen, Hydrocephalus Foreningen og Spastikerforeningen.

Hvad handler filmen om?

“Du forsvinder” handler om Mia (Trine Dyrholm), der er  gift  med  den  succesrige  skoleleder  Frederik (Nikolaj Lie Kaas),  som  afsløres i at have begået et alvorligt underslæb. Har han gjort det af egen fri vilje eller er han blevet ramt af en personlighedsforandring på grund af en hjernesvulst?

Mia forsøger desperat at finde ud, hvad der er sket og hvilken mand hun egentlig er gift med, og hun vil gøre alt for redde sit ægteskab og sin familie.

Men hvis Mias tre lykkeligste år var sammen med Frederik, mens han var hjerneskadet, hvem var hun så gift med før? “Du forsvinder er en film om at miste fodfæste, og sætter fokus på spørgsmålet, om vi har en fri vilje eller er styret af hjernens kemi.