22.06.2015

Månedens 6 Facebook-hit

Vi har 3.800 Facebookvenner, men mange opslag når ud til mange flere mennesker. Vi har set en måned tilbage og hentet de seks opslag, vores vener var mest glade for. Og der er flere ting, man kan lære af opslagene. Se eller gense de seks topscorere.
Nr. 6
Den 3. juni viste vi et billede af Andreas og hans venner. I et citat på billedet fortæller Andreas: ”Da jeg første gang var på social weekend for to år siden havde jeg aldrig troet, at jeg ville få så gode og nære venner.” Det blev set af 4.772 mennesker. Liket af 197. Og delt 21 gange.
Opslaget viser, at det kan give pote, hvis man fortæller hvad andre har ment om ens arrangement. Prøv eventuelt at lave et opslag med et citat fra en af deltagerne ved jeres seneste sociale arrangement.
Nr. 5
I forbindelse med at det seneste Epilepsi-blad var udkommet, lavede vi et opslag, hvor Sándor Benicky, lederen af Epilepsihospitalets neurofysiologiske afdeling, blev citeret for: ”Vi burde operere 440” (det er 10 gange flere end der opereres i dag). 6.924 så det budskab, 191 likede det, og det blev delt 39 gange.
Her kom hver andet like, fordi opslaget blev delt. Så det er endnu et eksempel på, at det er vigtigt at vores opslag bliver delt.
Nr. 4
5. juni var det fars dag. Det markerede vi med et opslag med teksten: ”Fædre til børn er ikke bare handymen – de er hjertemænd.” Det blev set af 7.672 mennesker, liket af 228 og delt 79 gange.
Nr. 3
Vi har været aktive under valgkampen. Den 28. maj skrev vores landsformand, Lone Nørager Kristensen, et blogindlæg om, at mennesker med handicap burde være et større tema i valgkampen. Det var hun ikke den eneste, der syntes. 10.000 så hendes opslag (vi betalte 300 kr. for at få lidt flere til at se det, så det blev i alt set af 17.000 mennesker). Det fik 390 likes og blev delt 88 gange.
Det er interessant, at hver tredje like kom, fordi at opslaget blev delt. Så hvis du vil skabe sympati for foreningen, så gå ind og del og like vores opslag. Du giver opslaget meget større positiv effekt.
Nr. 2
Verdenssundhedsorganisationen WHO har vedtaget sekretariatets udkast til en epilepsi-resolution, der skal sætte epilepsi på sundhedsdagsorden. Det fortalte vi den 8. juni.  Og det var en meget populær nyhed, der blev set af 12.700 mennesker, liket af 421 og delt 64 gange.
Nr. 1
Ingen kunne stå for seksårige Marius.
Som en del af vores bestræbelser for at sætte fokus på epilepsioperationer viste vi den 27. maj et billede med Marius, der sidder i en kurvestot med et skilt, der fortæller, at han har været anfaldsfri, siden han i november 2013 blev opereret for temporallapsepilepsi.
Det blev set af 31.840, liket af 1.547, men blev ”kun” delt 39 gange. Når opslaget blev set af så mange, er det ikke kun på grund af de 39 delinger. Det er delinger i sammenhæng med likes, der gav den store udbredelse.
Så del og like vores Facebookopalg. Så spreder du opmærksom om epilepsi og Epilepsiforeningen.