”Megagivende”, ”medbestemmelse”, ”fællesskab” og ”rar følelse”

Vi har spurgt en række af Epilepsiforeningens frivillige, hvorfor de har valgt at være aktive i Epilepsiforeningen

Casper Andersen

Min motivation for det frivillige arbejde i Epilepsiforeningen, er glæden ved at videregive brugbar information og dejlige erfaringer til andre med epilepsi, så livet med epilepsi bliver mere håndterbart. Så de svære perioder bliver nemmere at klare, men også synlighed omkring fordelene ved at være en del af et større socialt fællesskab til gavn for alle.”

Casper Andersen, Nordjylland. T.v. på billedet i toppen

Andreas Pilkær Rasmussen

Jeg er formand i Kreds København på 5. år. Det arbejde jeg og bestyrelsen ligger i foreningen, synes jeg er megagivende, ikke mindst for vores medlemmer, men også for mig selv, hvilket er en af grundende til, at jeg med glæde og stolthed fortæller vidt og bredt om min post i foreningen og vores arrangementer. Jeg ved, der er flere i Danmark, der har fået konstateret epilepsi, og så er der ikke noget bedre, end at lave et arrangement, hvor medlemmer mødes på kryds og på tværs, måske får nye venskaber. Det gør, at jeg med glæde fortsætter foreningsarbejdet.”

Andreas Pilkær Rasmussen, København. T.h. på billedet i toppen

Helle Schmidt

”Jeg er frivillig i Epilepsiforeningen Kreds Nordsjælland. Jeg er med til at lave og afholde arrangementer i Nordsjælland for vores medlemmer. Jeg gør det, fordi det er en rar følelse at kunne gøre noget for andre, så de får mulighed for nogle gode oplevelser sammen med andre personer, der er ramt og mærket af epilepsi. Desuden kommer der mange positive tilbagemeldinger fra taknemmelige deltagere, som varmer og giver en lyst til at fortsætte.”

Helle Smith, Nordsjælland

Lars Frich

”At opleve fællesskabet i de nære sammenhænge, på tværs af de forskellige kredse og ved arrangementer på tværs af landet, er en fornøjelse, og som er blevet større med tiden. At gøre noget, som andre kan få glæde og gavn af, er en stor motivationsfaktor, og når tingene lykkes, så giver det en god følelse og lyst til at blive ved.”

Lars Frich, Sydvestjylland

Berit Andersen

”Jeg er frivillig i Epilepsiforeningen, da jeg ønsker at have indflydelse og være medbestemmende i hvilken retning foreningen udvikler sig, og hvilke aktiviteter og medlemstilbud, der skal prioriteres. Skabe mere synlighed og forbedre levevilkårene for mennesker med epilepsi. Oveni får jeg jo nogle gode oplevelser og møder en masse skønne mennesker.”

Berit Andersen, Midtvestsjælland

Epilepsiforeningens blad “Epilepsi nr. 3 2022” (pdf)