25.09.2023

Netværk for ledige med handicap

SUMH og Videnscenter om handicap starter netværk og en facebookgruppe for ledige med handicap. Det kan også være relevant for ledige med epilepsi

Netværket rulles i gang med afholdelse af tre webinarer i efteråret, som på forskellig vis giver inspiration og redskaber. Foto: SUMH

Sammenslutning af Unge Med Handicap (SUMH) og Videnscenter om handicap er gået sammen om at starte netværksfællesskab for mennesker med handicap, der ønsker at blive inspireret og dele erfaringer omkring jobsøgning med andre.

Netværket rulles i gang med afholdelse af tre webinarer i efteråret, som på forskellig vis giver inspiration og redskaber til det gode jobmatch, mødet med arbejdsgiveren og samarbejdet med jobcenteret.

Læs om netværket og webinarer

Der er oprettet en facebookgruppe, som vil være stedet, hvor medlemmer uformelt og konstruktivt kan finde støtte, dele erfaringer og opdage ressourcer, der kan hjælpe i forhold til jobsøgningen eller at trives i arbejdslivet.

Baggrunden for stiftelsen af netværket er, at jobsøgning kan opleves som en ensom og hård proces, og det ofte kan være gavnligt at møde andre, der er i samme eller har været i samme situation.

Alle er velkomne i netværket, uanset om man er ledig, i beskæftigelse, søger fleksjob eller arbejde på fuld tid mv. Det afgørende er, at medlemmer har gavn af andres erfaringer eller har viljen til at engagere sig og dele perspektiver og erfaringer.

Vil du vide mere?

Du kan læse mere på SUMH’s hjemmeside eller kontakte SUMHs konsultenter på området: Cathrine Christophersen på tlf. 44 14 28 27 eller mail cc@videnomhandicap.dk. Eller Rasmus Duus, Udviklingsleder og konsulent, på tlf. 51 86 82 00 eller mail: rd@videnomhandicap.dk

SUMH