26.05.2014

Ny epilepsifilm

Dansk Epilepsiforening lancerer nu en ny film, som på 45 effektive sekunder skal skabe synlighed om epilepsi og Epilepsiforeningen.
På filmen fortæller en mor og hendes barn, en familie og syv personer nogle vigtige ting om epilepsi, samtidig med at de illustrerer hvor vigtig Dansk Epilepsiforening er.   Se filmen her Alle deltagerne i filmen er medlemmer af Dansk Epilepsiforening, og landsformand, Lone Nørager Kristensen, er glad for både deres deltagelse og resultatet:
”Først og fremmest vil jeg sige tak til de medvirkende for at de ville stille ansigter og stemme til rådighed. De er alle på forskellig vis berørt af epilepsien, og medvirker her til at sætte fokus på den mangfoldighed vi taler om, når vi snakker epilepsi. Samtidig er de alle med til at sætte fokus på vigtigheden af en stærk forening – for desto flere vi er, desto mere kan vi gøre. Og det vil vi rigtigt gerne, så jeg håber filmen vil blive delt vidt og bredt.”
Filmen er skrevet af Epilepsiforeningen og filmet og klippet af selskabet Stagbird med inspiration fra en film Norsk Epilepsiforbund har fået produceret. Se den nye film Se Epilepsiforeningens YouYube kanal (Kilde: Dansk Epilepsiforening.)