12.09.2013

Ny meddirektør på Filadelfia

Filadelfia oplyser i pressemeddelelse: " Den 15. september 2013 tiltræder Helle Hjalgrim som direktør med sundhedsfaglig profil og medlem af direktionen for Filadelfia.

"Vi har søgt en ny med-direktør til Filadelfias direktion, der kan være med til at stå i spisen, for den fornyede kurs og strategi, som bestyrelsen og hele organisationen igangsatte sidste forår. Blandt 17 ansøgere – med stærke kandidater – har vi valgt Helle Hjalgrim på grund af hendes profil med stærke kompetencer indenfor forskning og udvikling, sundhedsfaglige ballast og gode faglige og samarbejdsmæssige relationer indenfor epilepsi og neurologi – nationalt såvel som internationalt", udtaler administrerende direktør Jens-Otto Skovgaard Jeppesen, Filadelfia".

Helle Hjalgrim har siden 2008 været ansat ved Epilepsihospitalet. Hun har været forsknings- og udviklingschef for hele Filadelfia, og er anerkendt internationalt for sin ekspertviden indenfor epilepsi-genetik. Hun har tidligere været ansat på bl.a. Kennedy Instituttet, Glostrup Hospital, Gentofte Hospital og Rigshospital.

Helle Hjalgrim er 53 år og uddannet som læge på Københavns Universitet i 1990. Hun blev speciallæge i pædiatri i 1999 og ph.d. fra Københavns Universitet i 2004. Helle Hjalgrim har siden 2010 været forskningslektor ved SDU, og hun blev i foråret 2013 formand for Dansk Epilepsiselskab som er den faglige sammenslutning af epilepsibehandlere i Danmark.

Dansk Epilepsiforening ønsker Helle Hjalgrim tillykke, og ser frem til et fortsat godt samarbejde.

(Kilde: Filadelfia)