02.02.2011

Ny national frivillighedsdag

På åbningskonferencen for det europæiske frivillighedsår 2011 annoncerede socialminister Benedikte Kiær, at Danmark med start i frivillighedsåret 2011 skal have en national frivillighedsdag.

Den nationale frivillighedsdag skal være en årlig tilbagevendende begivenhed, der skal bidrage til at gøre danskerne bevidste om det frivillige arbejde. Den nationale frivillighedsdag afvikles den sidste fredag i september måned. I 2011 afholdes den derfor fredag den 30. september.

Den tværministerielle styregruppe for frivillighedsåret vil i samarbejde med Frivilligrådet etablere et samarbejde om afvikling af aktiviteter og inddrage et bredt udsnit af forskellige aktører i et partnerskab for at markere dagen. Frivillige foreninger, arbejdspladser og andre opfordres samtidig til at iværksætte aktiviterer og arrangementet landet over på den nationale frivillighedsdag.