Podcast: Hvordan får du størst gavn af dine piller, og hvad kan du gøre ved bivirkningerne?

Lone har mærket både de positive og negative sider ved epilepsimedicin. Og Jakob Christensen og Camilla Skødt Jørgensen kan svare på alle spørgsmål om epilepsimedicin. I Epilepsi Podcasten ”Medicin, bivirkninger og epilepsi” taler vi med dem alle tre

Mennesker med epilepsi er forskellige, men de har næsten allesammen én ting til fælles: Epilepsi-medicin

.Medicinen fjerner anfald, eller kan formindske dem. Men det kommer med en pris, nemlig bivirkninger. Nogle mærkes stort set ikke, andre kan det være meget alvorlige.

Fordi medicinen for så vigtig for så mange, har vi i Epilepsi Podcasten ”Medicin, bivirkninger og epilepsi” inviteret hele to eksperter i studiet: Overlæge og professor Jakob Christensen og Epilepsiforeningens Sygeplejerske Camilla Skødt Jørgensen.

Vi ringer også til Lone, der har mærket både positive og negative sider af epilepsi-medicinen. Hendes anfald er stoppet, men det er gået hårdt ud over hendes hukommelse.

Podcasten om medicin er den seneste udsendelse i serien af podcast, som du alle kan finde her, eller hente der, hvor du som regel henter dine podcast.

Epilepsi Podcasten er lavet af Epilepsiforeningen i samarbejde med Danish Care Technology

Epilepsiforeningen. Se alle usendelser fra Epilepsi Podcast