02.05.2016

Se de fire sikre sommertegn

Man ved at nu er det snart sommer, når Epilepsiforeningen åbner for tilmeldingen til årets sommerlejre. Den ene er familiesommerlejren fra 16.-22. juli. Den anden er ungdomslejren fra 24.-29. juli. Og når man ser på programmet for de to lejre – eller hvis man har deltaget før – så ved man, at det bliver en god sommer.
På familiesommerlejren er der, ud over de mange aktivitetstilbud, en fantastisk mulighed for at holde en uges ferie sammen med ligesindede familier, hvor man får talt om hverdagens udfordringer og hjælper hindanden, så alle kan få masser af morskab og afslapning. Det koster 900 kr. for voksne over 18 år, 800 kr. for børn og unge mellem 3 og 17 år og ingen ting for børn under 3 år. Du kan læse mere om familielejren her og tilmelde dig på mail til lone@epilepsiforeningen.dk
Er man ung med epilepsi, så er uge 30 og ungdomslejren et af årets højdepunkter. På Epilepsiforeningens sommerlejr for unge kan du få en uge i hyggeligt selskab med andre unge med epilepsi i alderen 18-35 år. Ugen består af forskellige aktiviteter, såsom fodbold og vandkamp, hygge i solen og fester eller bål om aftenen. Du kan læse mere om ungdomslejren og betale de 800 kr., det koster at deltage, i vores webshop, men man skal huske også at tilmelde sig på mail til: ung@epilepsiforeningen.dk

Livsfarligt at være medlem af Epilepsiforeningen

To andre sikre sommertegn er heldagsudflugterne til Djurs Sommerland og Tivoli, som alle medlemmer af Epilepsiforeningen kan deltage i.
Dansk Epilepsiforening Kreds Østjylland har arrangeret en heldagsudflugt til Djurs Sommerland med pizzabuffet og fri adgang til badelandet og sommerlandets mange andre forlystelser. Det er den 12. juni og koster 130 kr. for personer over 3 år og er gratis for børn under 3 år. Læs mere om turen til Djurs Sommerland her og tilmeld dig ved at maile til michellenymand@yahoo.dk
Det kan være livsfarligt at være medlem af Dansk Epilepsiforening – man risikerer at dø af grin. Det er en risiko man må løbe, hvis man vil deltage i vores kreds på Vestsjællands tur i Tivoli den 25. juni, hvor man får indgang, fin middag og underholdning i Tivoli Revyen, TAM TAM 2016, for 650 kr. "Du dør af grin", skriver revyen i nogle af sine reklamer. Hvis den slag ikke afskrækker en, så kan man læse mere om en aften i Tivoli her og tilmelde sig hos tommyjoergensen@epilepsiforeningen.dk

Øv, jeg er ikke medlem

Hvis du ikke er medlem af Dansk Epilepsiforening, så kan du tegne et personligt medlemskab (det koster 300 kr om året, men kun 275 kr. det første år, hvis du melder dig ind online). Hvis du og familien vil med på familiesommerlejr, skal I have et husstandsmedlemskab (det koster 400 kr. om året, men kun 375 kr. det første år, hvis du melder dig ind online). Som medlem får du selvfølgelig også glæde af vores mange andre sociale arrangementer, vores rådgivning, kurser og meget andet, ligesom du er med til at støtte forskning og sikre, at epilepsi kommer på den politiske dagsorden. Se alle vores arrangementer Læs om vores medlemsfordele (Kilde: Dansk Epilepsiforening)