14.02.2012

Støtte-kr. fra minde-event

Danske Thomas døde i december 2011 af hjertestop i forbindelse med et epilepsianfald. Han arbejdede i Skotland i teleservicefirmaet Oracles afdeling uden for Edinburgh. For at mindes ham arrangerede hans kollegaer en mindehøjtidelighed med et stort kagebord, hvor indtægterne fra kagesalget gik til Dansk Epilepsiforening:
”Thomas var en populær medarbejder, som vil blive savnet. Da Thomas kunne lide at bage kager, besluttede vi at lave en velgørenhedsdag med salg af hjemmebagte kager, hvor alle pengene skulle gå til velgørenhed,” fortæller Kevin J Gaffney, der arbejdede sammen med Thomas.
Resultatet blev et stort kagebord, hvor billedet kun er et lille udsnit af udbuddet, og 3.000 kr. til Dansk Epilepsiforening.
Dansk Epilepsiforening har sendt et varmt takkebrev til Kevin og hans kollegaer.
Det er ikke første gang at mindehøjtideligheder benyttes til at samle penge ind til et velgørende formål i afdødes ånd. Fx sker det, når der opfordres til at sende penge til organisationer som Dansk Epilepsiforening i stedet for at sende bårebuketter.

Her kan du se hvordan, du kan støtte Dansk Epilepsiforenings arbejde