24.09.2014

Svendborg styrker epilepsiindsats

Med projektet ”Kronikerindsats for børn og unge i Svendborg Kommune” vil Svendborg gøre mere for kommunens børn og unge med astma, diabetes og epilepsi.
I dag (24. september) deltager 21 sundhedsplejersker i et kursus om epilepsi. Det er Dansk Epilepsiforenings socialrådgiver Helle Obel og sygeplejerske og faglig konsulent Lotte Hillebrandt, der skal opkvalificere dem på epilepsiområdet.
Det bliver et intenst program, hvor de har tre en halv time til at fortælle om, hvad epilepsi hos børn er, forebyggende og akut behandling, forskellige behandlingstilbud, hverdagen med epilepsi og støtte til familien. Læs om epilepsi hos børn (Kilde: Sundhed i Esbjerg og Dansk Epilepsiforening)