07.12.2011

Tættere på job for 300 kr.

Dansk Epilepsiforening tilbyder et job-kursus for personer med epilepsi i alderen 18-60 som enten er i job, er ledige, har interesse for et job- eller karriereskift, får ledighedsydelse eller er førtidspensionister.

Oplægsholdere med stor erfaring på området og stor erfaring som oplægsholdere tager fat om emner som: Hvordan kombineres job og epilepsi? Hvad er der af støtte og hjælpe-muligheder, der kan gøre det lettere at beholde eller få et arbejde? Der er erfaringer fra en, der selv har overlevet i jobjunglen trods sin epilepsi.

Og i samarbejde med kursusdeltagerne laves der en personlig handlingsplan.

Kurset afholdes fra d. 4.-5. februar og koster 300 kr. per person. Inklusive forplejning og overnatning.

En af oplægsholderne er Dansk Epilepsiforenings socialrådgiver, Per Olesen. Han udtaler: "Det her er en oplagt chance for at komme på et billigt kursus om et vigtigt emne vi ved berører mange unge og voksne med epilepsi. Og ud over at deltagerne vil gå hjem med den nyeste viden i bagagen, får man oven i købet får rig lejlighed til at udveksle erfaringer med andre deltagere som ved hvor skoen trykker når vi snakker epilepsi og job."

(Kilde: Dansk Epilepsiforening. Se kursusprogram og tilmelding)