30.11.2010

Tre opdaterede pjecer

(November, 2010)
Epilepsiforeningen har nu udgivet pjecerne "Epilepsi før under og efter graviditet" og "Ældre og Epilepsi" i nye redigerede udgaver. Og en gammel spørgsmålstegn-pjece er erstattet af ny, ”Svar på epilepsi”

Med pjecen ”Svar på epilepsi” har epilepsiforeningen fået en længe ventet ny udgave af den populære og meget efterspurgte pjece med svar på de oftest stillede spørgsmål om epilepsi.  ”Hvad er årsagen til epilepsi?” ”Hvordan ser et anfald ud?” ”Hvordan behandles epilepsi?” ”Hvilke følger kan det få, hvis anfaldene ikke kontrolleres?” ”Kan man få kørekort?”.  det er nogle af de 28 spørgsmål pjecen giver svar på. Med den er man godt rustet til de første skridt ind i epilepsiens verden.

"Epilepsi før under og efter graviditet" er en vejledning om nogle af de forhold, som man bør tænke på før, under og efter graviditeten, når man har epilepsi.

Hvert år får 3.500-4.500 stillet diagnosen epilepsi – hver fjerde af dem er over 65 år. Pjecen "Ældre og Epilepsi" er en hjælpende hånd til alle ældre, der har epilepsi. Uanset om de har haft det i mange år, eller de først er ramt sent i livet.

:: Pjecerne kan ses, downloades og/eller bestilles her

(Kilde: Dansk Epilepsiforening. Se siden med gratis informationsmaterialer)