06.02.2012

Valentin som kort og krammedyr

Dansk Epilepsiforening er kommet i det romantiske og børnevenlige hjørne. Op til Valentinsdag præsenterer foreningen i sin netbutik både Valentin som krammedyr og et Valentinskort med historien om Sct. Valentin.
Som det romantiske foldekort fortæller, så er Sct. Valentin, som har givet navn til Valentinsdag, en blanding af flere helgener. En af dem er Sct. Valentin af Rätien, der er værnehelgen for personer med epilepsi og ofte afbilledes med personer i krampeanfald for sine fødder.
Samtidig præsenterer Dansk Epilepsiforening, for børn og alle andre, som holder af et kært og dejligt krammedyr, en lille gråbroget kalv, der har fået navnet Valentin
Kalven Valentin og Valentinskortet kan købes sammen eller hver for sig i epilepsiforeningens Netbutik (Kilde: Dansk Epilepsidag)