25.01.2016

Viden er magt over epilepsien

Epilepsiforeningens kursustilbud til medlemmer rummer både forældrekursus og et kursus målrettet voksne med epilepsi. Voksenkurset er et weekendophold, hvor man kan knytte nye kontakter, høste viden og have det hyggeligt.
Det foregår fra fredag den 18. marts kl. 17.00 til søndag 20. marts på Danhostel i Fredericia. Under opholdet vil erfarne fagfolk fra epilepsiområdet fortæller nærmere om emnerne:

• Kognitive problemer – hvad kan man gøre i hverdagen?

• Epilepsi og jobsøgning – hvad kan man gøre, hvad skal man være opmærksom på?

• Langtidsvirkninger af epilepsi og medicin.

Prisen for at deltage er kr. 750,- . Det dækker både undervisning, overnatninger og alle måltider.
Tilmeldingsfristen er 5. februar. Og man skal tilmelde sig på mail til vestsjalland@epilepsiforeningen.dk eller på mobil 20 64 76 47. Det er Dansk Epilepsiforenings Kreds Vestsjælland, der står som arrangører af weekenden. Læs mere om weekenden for voksne Der er også åbnet op for tilmeldingen til Epilepsiforeningens populære forældrekursus, som mange forældre gennem årene har haft stor glæde af.
Formålet med kurset at tilbyde undervisning og informationer med dialog og læring samt give redskaber, der gør det lettere at passe og pleje barnet i hverdagen.  Fokus for kurset er:

• Grundig introduktion til epilepsi og behandlingsmuligheder.

• Erfaringsudveksling om livet i familien med et barn med epilepsi.

• Pædagogiske udfordringer og løsninger i dagligdagen.

• Sociale aspekter ved epilepsi.

Kurset finder sted fra fredag eftermiddag 30, september til søndag efter frokost 2. oktober på: Danhostel i Fredericia. Deltagelse i kurset koster for forældrene kr.3.995 pr. person, men der er mulighed for at søge støtte hos kommunen til kursusafgiften. Læs mere om forældrekurset (Kilde: Dansk Epilepsiforening)