08.12.2015

Vigtig epilepsi-undersøgelse

Som omtalt i seneste medlemsblad, har Dansk Epilepsiforening arbejdet gennem noget tid på at søsætte en ny undersøgelse, som har til formål at belyse forskellige aspekter af, hvordan man påvirkes i dagligdagen af epilepsi; både som patient og som pårørende.
Nu er tiden så kommet, og alle medlemmer vi har en mailadresse på, vil derfor i de kommende dage modtage et mail med et link til et spørgeskema, som vi håber mange har tid og lyst til at udfylde.
Undersøgelsen fokuserer hovedsageligt på følgende emner:

• Patientinformation
  • Patientinvolvering i behandlingen
  • Kontrol og konsultationer
  • Konsekvenserne af epilepsien i hverdagen

Resultaterne af den her specifikke undersøgelse vil vi blandt andet bruge i tilknytning til aktiviteter vi planlægger til næste års epilepsidag, der ligger d. 2. mandag i februar.
For god ordens skyld: Besvarelsen er naturligvis helt anonym, og vi opbevarer ikke de indsamlede data ud over denne undersøgelses tidsramme.
Undersøgelsen blandt epilepsiramte og pårørende er sponsoreret af UCB Nordic og gennemføres i samarbejde med Radius Kommunikation, som også vil være dem, der sender mailen ud med linket til undersøgelsen.