15.09.2010

Sidste omgang

I dag lød klokken for sidste omgang i kampen mod Regeringen og Dansk Folkepartis forslag om at lægge et loft på ca. 19.200 kr. om måneden i kompensation for tabt arbejdsfortjeneste. Vi har i Dansk Epilepsiforening arbejdet hårdt mod ændringerne – hvilket vi løbende har fortalt om her på siden. Også andre organisationer under Danske Handicaporganisationer og Danske Patienter har talt imod ændringerne. Men lige lidt har det hjulpet.
I dag udløb høringsfristen på forslaget. Mange organisationer har brugt chance til at påtale det uhensigtsmæssige og urimelige i, at lade forældre til de sværest handicappede børn betale så høj en pris i jagten på besparelser. Vi har fra Dansk Epilepsiforenings side også indgivet høringssvar, idet vi naturligvis håber på, at lidt fornuft kan nå at snige sig ind hos forligskredsen. Høringssvaret kan i sin helhed læses her:”

:: Her kan du hente/læse foreningens høringsvar til forslag til lov om ændring af lov om social service

Af Landsformand Lone Nørager Kristensen