26.12.2010

400.000 kr. kan søges til forskning

Dansk Epilepsiforening støtter arbejde med forskning og helbredelse af epilepsi. Dette er muligt i kraft af en arv i 2007 fra Inge Berthelsen. På baggrund af denne arv er stiftet ”Inge Berthelsens legat – Fonden”.

Afkast fra Fondens egenkapital skal bruges til forskning. Der forventes ca. 400.000 kr. til uddeling i 2011. Legatbestyrelsen forbeholder sig ret til eventuelt at uddele mindre end det forventede beløb.

Midlerne skal fortrinsvis komme Neurologisk og Neurokirurgisk afdeling på Århus Sygehus til gode.

Dansk Epilepsiforening ser gerne ansøgninger inden for ”Mestring” og/eller ”Kognitive problemer i forbindelse med epilepsi”. men ansøgninger om andre emner er også velkomne.

Det er muligt at søge midler til flerårige forskningsprojekter, herunder gerne i form af Ph.d.-stipendiater.

Ansøgningsfristen er 28. marts 2011.