05.01.2022

Alle opslag fra kongres om bærbar epilepsiteknologi kan streames

Se eksperternes engelsksprogede oplæg fra 3. kongres om mobilt sundhedsudstyr, der bl.a. havde fokus på anfaldsregistrering

Epilepsialarmer, bærbar EEG, udstyr til anfaldsregistrering, apps og mere. Der er gang i udviklingen af mobilt sundhedsudstyr på epilepsiområdet.

Det kan man bl.a. forsikre sig om ved at se videoerne med oplæg fra den seneste kongres om mobilt sundhedsudstyr på epilepsiområdet ”3. International congress on mobile health devices and seizure detection”, der blev afholdt i København i oktober.

I år havde kongressen et særligt fokus på erfaringerne med bærbar EEG og videreudvikling på området. Når der er så stor interesse for bærbar teknologi, der kan registrere anfald, så skyldes det bl.a., at det er grundlaget for epilepsialarmer. Og håbet er, at epilepsialarmer kan registrere alle typer anfald og måske også kan bruges til at forebygge anfald.

Et af kongressens formål er at styrke udvekslingen af viden mellem forskere, højteknologiske virksomheder, medicinalfirmaer og patientorganisationer. I den ånd har man nu givet fri adgang til videooptagelser af alle oplæggene.

Se oplæggene
Du finder oplæggene, der er alle er på engelsk, ved at klikke på oplægsholderens navn i denne pdf med programmet.

Kongressen havde bl.a. deltagelse af tre danske eksperter på området. En af dem var overlæge Sándor Beniczky, der talte om bærbar EEG til registrering af absenceanfald. Som et eksempel på de oplæg, man kan finde, kan du se det her.