11.09.2014

App til at huske medicin

"Medicinhusker" er en ny og gratis app til mennesker, der har brug for hjælp til at holde styr på medicinen og kan også være en hjælp, når man skal tale med sin læge.
Appén, kan også bruges af pårørende, som  gerne vil hjælpe familiemedlemmer med deres medicin.
Apotek.dk skriver om appén, : ”Når du har oprettet en bruger, kan du tilføje medicin til medicinlisten. Hvis du indtaster et tidspunkt for, hvornår du skal tage medicinen, vil appén sende dig en påmindelse, når det er tid til at tage medicinen.”
I  appéns  kalender kan man  få et overblik over sit daglige medicinforbrug og samtidig se, om man har taget sin medicin som angivet.
”Du kan også tilføje dit blodtryk, blodsukker eller din vægt, og du kan skrive en note med en smiley, der angiver, hvordan din dag har været i forhold til f.eks. smerte eller humør,” skriver Apotekerne.
Medicinhusker er gratis og kan hentes både via App Store og Google Play. Læs om at tage medicin (Kilde: Apotek.dk)