15.04.2011

Deltag i Danmarks første frivilighedsdag

Fredag d.30. september fejrer Danmark den nye nationale frivillighedsdag: Frivillig Fredag. Dagen bliver indført af socialministeren i anledning af at 2011 er udnævnt til europæisk år for frivilligt arbejde. Frivillig Fredag vil fremover falde på den sidste fredag i september.

Selve Frivillig Fredag er lagt an som en aktivitetsdag, hvor flest mulige danskere skal prøve kræfter med frivilligt arbejde i alle dets facetter. Vi opfordrer alle foreninger til at dele idéer på sitet www.frivilligfredag.dk. Her kan man også blive inspireret af andre arrangementer og planlægge aktiviteter i samarbejde med andre fx skoler, organisationer, virksomheder eller kommuner og eventuelt inddrage øvrige borgere.

I tiden op til Frivillig Fredag vil der være en række arrangementer som debataftener, foredrag og workshops om og med den frivillige verden