06.11.2012

Deltag i medborger-debat

Borgere med handicap skal have mulighed for at deltage i samfundet på lige fod med andre, og man skal havde indflydelse på sager, hvor man selv er hovedperson eller kan blive det. Derfor har Det Centrale Handicapråd sat temaet ”Medborgerskab” på dagsordenen og inviterer alle til at deltage i debat om emnet.

"Føler du dig altid som en medborger? Hvis ikke, hvorfor? Hvad ser du som de største udfordringer for at udleve rollen som medborger – uanset handicap?"

De spørgsmål vil Det Centrale Handicapråd gerne stille til borgere med handicap, pårørende til en person med handicap, aktive i en handicaporganisation og andre.

For at høre folks opfattelser om og ideer til godt medborgerskab og brugerinddragelse, holder Det Centrale Handicapråd i november borgermøder fire forskellige steder i landet: Den 20. i Vordingborg, den 21. i Esbjerg, den 27. i Odense og den 29. i Vrå i Nordjylland.

Diskussionen på borgermøderne vil tage udgangspunkt i fire emner: Brugerinddragelse, diskrimination, stemmeret/stemmeafgivelse og borgerens retsstilling.
 Du kan læse mere om borgermøderne her (Kilde: Det Centrale Handicapråd)