08.07.2013

DH-kursus erstatter DH-dag

Dansk Epilepsiforenings forretningsudvalg har på deres seneste møde besluttet at aflyse den årlige DH-dag i Dansk Epilepsiforening her i 2013. I opfordrer foreningen meget varmt alle DH-frivillige til at tilmelde sig DH’s sommerskole i stedet. Ud over et spændende kursus er der også gratis adgang og fri transport til CARE festivalen.

Sommerskolen afholdes i dagene 6. – 7. september 2013 i Fredericia i tilknytning til CARE festivalen. Du kan læse mere om programmet og tilmeldingen her: http://www.handicap.dk/sommerskole

Vi har fået oplyst fra Danske Handicaporganisationers sekretariat, at der er mulighed for tilmelding helt frem til d. 20. august. Men kan og vil I gerne deltage, vil vi opfordre jer til at tilmelde jer hurtigst muligt, for at undgå evt. overtegninger af workshops.

Baggrunden for forretningsudvalgets beslutning er følgende:

• Det er vigtigt ikke at belaste jeres frivillige ”arbejdstid” mere end højest nødvendigt. Vi skal jo alle prioritere – ikke mindst i forhold til det frivilligt arbejde. Og vi skal jo gerne holde engagementet ved lige så ingen brænder ud.
  • DH´s sommerskole indeholder mange spændende workshops, som vi simpelthen synes er fremragende. Derfor vil vi hellere i år satse på at I – forhåbentligt – kan deltage i det her. Vi synes i hvert fald der er grund til at sende en stor buket roser til DH for det her program og tilbud.
  • DH tilbyder – jævnfør tilmeldingsbetingelserne – dækning af såvel transport, som gratis adgang til CARE festivalen. Evt. overnatning foregår for egen regning.
  • På CARE festivalen vil I kunne møde repræsentanter for Dansk Epilepsiforening, da foreningen naturligvis har en standplads. Vi håber mange får tid og lejlighed til at slå et smut forbi vores stand, og få en snak om jeres lokale DH arbejde.
  • Erfaringerne fra de senere års DH-møder i Dansk Epilepsiforening er desværre, at vi har set et svindende antal deltagere. Det har vi brug for at forholde os til.