06.12.2019

Epilepsi nej tak – støt Epilepsiforeningen

Indsamling til fordel for Epilepsiforeningen. Med et enkelt tryk på et link kan du støtte arbejdet for færre anfald og en bedre hverdag

Hvornår kommer der en indsamling til fordel for mennesker med epilepsi? Hvorfor er det altid kun de store foreninger, man kan støtte? Hvordan kan man donere penge til Epilepsiforeningen? Det har været indholdet i en del henvendelser, Epilepsiforeningen har fået de seneste måneder. Svaret på alle spørgsmålene er:

Epilepsiforeningen kører i december en indsamlingskampagne via de sociale medier, hjemmesiden, foreningens blad og nyhedsbreve. Man kan for eksempel støtte foreningens arbejde via MobilePay 67566 eller sende et beløb vi hjemmesiden.

Hvis du trykker på knappen til MobilePay på din mobil, bliver du ført direkte over i din MobilePay-app og kan overføre et valgfrit beløb.

Epilepsiforeningen arbejder for at sikre mennesker med epilepsi og deres familier de bedst mulige levevilkår. Vi bruger derfor penge på de aktiviteter, som vi ved at medlemmerne i særlig grad efterlyser og har behov for. Det drejer sig især om tilbud om professionel rådgivning, kurser, oplysningsvirksomhed, sociale aktiviteter, forskning og interessepolitisk arbejde. Dit bidrag er derfor med til at sikre dette arbejde.

Det bruger vi pengene til
  • Professionel rådgivning
  • Informationsarbejde og materialer om epilepsi
  • Sociale arrangementer
  • Interessepolitisk kamp for dig med epilepsi og dine pårørende

Det siger nogle af de, der støtter os

Gitte Bhutho Madsen har mistet sin søn, der døde i forbindelse med et anfald:

”Epilepsiforeningen har været en stor støtte, både da min søn blev syg med epilepsi som 12-årig, men også efter vi mistede Mike. Jeg har fået en utrolig støtte og deres blad glæder vi os altid til at læse. Mike (vores dreng) har også været med på sommerlejren og til julefrokost, som Epilepsiforeningen afholder for de unge med epilepsi. Det har været godt for ham at være sammen med andre, der fejler det samme som ham. Han fik gode venner den vej. Så Epilepsiforeningen har mine største anbefalinger.”

Trine Buur Richardt meldte sig ind i Epilepsiforeningen, da sønnen Lasse som knap fireårig fik diagnosen epilepsi og har samlet ind til Epilepsiforeningen med en indsamlingsbøtte i sin butik:

”Jeg synes, de små foreninger drukner lidt i indsamlingerne fra Kræftens Bekæmpelse og andre store foreninger.” siger hun: “Selvom man måske ikke selv har brug for den hjælp, Epilepsiforeningen tilbyder, så er det vigtigt at støtte andre. Det vil jeg gerne være med til.”

Frida Louise Neddergaard har en kusine, der har epilepsi, og Frida er aktiv i Epilepsiforeningens ungdomsudvalg:

”Epilepsiforeningen har givet mig en ekstra familie. Jeg har fået rigtig mange gode venner, som jeg bruger meget tid sammen med – også uden for Epilepsiforeningen.”

Bemærk: Du kan trække beløbet fra i skat

Du kan få skattefradrag for din gave – op til 16.300 Kr. Du skal blot oplyse os dit cpr.nr. i en lille formular, du finder her, eller ved at ringe til os på 66 11 90 91.

Du kan læse om alle støttemulighederne – herunder arv, bårebidrag, forskellige indsamlingsplatforme samt Drugstars – her. Hvor du også kan finde vores regnskab.

Epilepsiforeningen