28.06.2017

Epilepsiforeningens første indsamlingsbøtte står i Clinique Harmonie

“De små foreninger drukner i Kræftens Bekæmpelses og de andre store foreningers indsamlinger”, mener Trine Buur Richardt. Derfor kan man i hendes klinik støtte Epilepsiforeningen

I Clinique Harmonie dufter der svagt af sæbe og sundhed, og fra skjulte højtalere lyder der afslappende, dæmpet new age-musik. I klinikken kan du købe hudplejeprodukter og få lavet ansigtsbehandling, massage og zoneterapi. Og så er butikken blevet den første i Danmark, hvor kunderne har mulighed for at støtte Epilepsiforeningen ved at lægge penge i en indsamlingsbøtte.

image

Selvom man måske ikke selv har brug for den hjælp, Epilepsiforeningen tilbyder, så er det vigtigt at støtte andre.  Det vil jeg gerne være med til.

Trine Buur Richardt

Klinikindehaveren Trine Buur Richardt mener, det er godt, at der bliver samlet ind til f.eks. Kræftens Bekæmpelse, men hun tilføjer: “Jeg synes, de små foreninger drukner i Kræftens Bekæmpelses og de andre store foreningers indsamlinger.”

Det ville hun gerne gøre noget ved. Derfor kontaktede hun for noget tid siden Epilepsiforeningen for at høre, om der ikke var en måde, hvor hun i sin klinik kunne samle ind til gavn for mennesker med epilepsi.

Forleden var alle tilladelser og alle de tekniske ting så faldet på plads, og Epilepsiforeningens direktør, Per Olesen, var forbi klinikken i det ydre København. Med sig havde han en af foreningens nye indsamlingsbøtter og en kontrakt, der sikrer, at indsamlingen foregår under ordnede forhold og følger alle regler.

Sønnen har epilepsi

Trine meldte sig ind i Epilepsiforeningen, da sønnen Lasse som knap fireårig fik diagnosen epilepsi. Hun har bl.a. haft glæde af sygeplejersken i foreningens rådgivning: “Når man har været igennem det der hospitalsforløb, så sidder man alligevel med nogle spørgsmål, man gerne vil have afklaret. Og hun var virkelig god at tale med.”

Nu er Lasse seks år og måske er hans epilepsi er overstået kapitel: “Til efteråret skal han kigges på, om han skal trappes ud af medicin. Vores læge mener, at han godt kan være vokset fra det,” fortæller Trine, der alligevel stadig gerne vil støtte op om Epilepsiforeningens arbejde:

“Selvom man måske ikke selv har brug for den hjælp, Epilepsiforeningen tilbyder, så er det vigtigt at støtte andre.  Det vil jeg gerne være med til”, siger hun.

Pengene i indsamlingsbøtten, vil – som der står på den – gå til “Epilepsiforeningens arbejde til gavn for børn med epilepsi. Bøtten skal stå i butikken resten af året – eller til den er fuld.

Du kan også få en indsamlingsbøtte

Hvis du har en butik, hvor du gerne vil have en indsamlingsbøtte fra Epilepsiforeningen stående, kan du kontakte foreningens direktør, Per Olesen, på mail per@epilepsiforeningen.dk eller på telefon 66 11 90 91.

Hvis du vil besøge Clinique Harmonie, så ligger den på Tuxensvej 1 i Brønshøj. Hvis du ikke lige kommer forbi Brønshøj, men gerne vil støtte Epilepsiforeningen, så kan du her se de mange muligheder der er for at støtte eller samle penge ind til foreningen.

Epilepsiforeningen