05.02.2015

Epilepsiforeningens nye konsulent

Dansk Epilepsiforening har ansat Thomas Holberg som konsulent med start primo marts måned.
Thomas skal arbejde med at understøtte foreningens interessepolitiske arbejde inden for en lang række emneområder af særlig betydning for mennesker med epilepsi.
Han er 40 år og har en uddannelsesmæssig baggrund som cand. mag. i samtidshistorie og virksomhedskommunikation. Thomas har umiddelbart forud for ansættelsen i Dansk Epilepsiforening arbejdet som kommunikationsmedarbejder i DUKH gennem mere end ti år. Her har han primært været involveret i formidling og dokumentation af de indsatser, DUKH lavede for personer med særlige behov og handicap. Thomas har således fingeren plantet solidt på pulsen og praksis på især handicapområdet.
Thomas Holberg udtaler i forbindelse med ansættelsen: ”Jeg glæder mig meget til arbejdet i Dansk Epilepsiforening. Det er en stor og spændende opgave, der ligger foran mig, og jeg glæder mig til sammen med såvel ansatte kolleger samt frivillige at arbejde for, at der kommer større fokus på nogle af de udfordringer og problemstillinger, mennesker med epilepsi står overfor i dagens Danmark”.
Dansk Epilepsiforenings direktør, Per Olesen, byder Thomas velkommen som ny medarbejder på epilepsiområdet: ”Jeg glæder mig over, at foreningens hovedbestyrelse har tilført endnu flere ressourcer og kompetencer til foreningens arbejde. Det er der et betydeligt behov for med de mange forskellige og komplekse udfordringer, vores medlemmer møder i dagligdagen med epilepsi. Jeg er overbevist om, at Thomas har stærke kompetencer og erfaringer med sig, som kan og skal bruges til at understøtte foreningens vigtige interessepolitiske arbejde.”
(Kilde: Dansk Epilepsiforening)