08.12.2020

Et medlemskab af Epilepsiforeningen giver epilepsi større synlighed

I 2008 lavede Epilepsiforeningen en happening på Amager torv i København. Pludselig faldt 40 mennesker om og lå i kramper på pladsen omkring Storkespringvandet.

Efter lidt tid rejste alle sig på samme tid, trak overtøjet af og afslørede deres T-shirts med sloganet ”For færre anfald”, så alle kunne se, at det var Epilepsiforeningen, der gjorde opmærksom på epilepsi og på behovet for mere kendskab til førstehjælp. Det hele blev filmet og bl.a. brugt i OBS-spot, der blev vist på TV og i biografer.

Epilepsiforeningen skaber stadig synlighed om epilepsi og arbejder for større kendskab til sygdommen. Foreningen tilbyder også sine medlemmer professionel rådgivning, viden, nyheder, forskning, billige ferieoplevelser, sociale aktiviteter og sikre, at epilepsi kommer på den politiske dagsorden.

Epilepsiforeningen – se flere film fra foreningen her