07.12.2011

EU-topmøde om handicap

Den 6. december er der topmøde med om handicap i Bruxelles. Da mødes EDF (European Disability Forum) med præsidenter og formænd for henholdsvis kommissionen, Europa-Parlamentet og det europæiske råd. Topmødet handler om vilkårene for de ca. 80 mio. mennesker med handicap, der lever i EU.

"Det er meget interessant, at handicappolitikken bringes op på det allerhøjeste niveau inden for EU. Det sker til og med i en sammenhæng, hvor de tre vigtigste personer på den politiske scene er med og kan høre budskaberne fra de samlede europæiske handicaporganisationer", Siger Stig Langvad, der deltager i mødet som DHs formand og medlem af EDFs forretningsudvalg.

På EDF’s hjemmeside kan man læse om mødet og nogle af de centrale emner, der vil blive taget op: Det er den økonomiske krise, Handicapkonventionen, sociale fonde og standardiseringen inden for transportområdet – med henblik på at skabe en sammenhængende transport og derved fri mobilitet for alle.