18.11.2014

Eventyrlig fødselsdagsgave

Otteårige Isabella Dyring har en alvorlig form for epilepsi og har fået indopereret en VNS, der med elektriske impulser skal komme anfaldene i forkøbet. I sidste uge havde hun været på Filadelfia for at få den indstillet korrekt. Hun kom hjem til weekenden, hvor hun blev otte år, fortæller Lemvig Folkebladet. Det skulle søndag fejres på McDonald’s i Struer med søskende, mor og far og bedsteforældre.
Det var en rigtig fin fødselsdag, syntes Isabella. Men pludselig blev fødselsdagen endnu bedre, for efter aftale med McDonald’s dukkede to repræsentanter for Ønskefonden op, og de havde en særlig fødselsdagsgave med til Isabella. De kom med en rejse til Disneyland for hele familien. Den ni-årige bror Daniel fattede straks, at her var noget, der også var godt for ham, og det går nok også op for tre-årige Amalie, når hun i næste måned skal med til et juleklædt Disneyland ved Paris.
Ønskefonden Danmark blev etableret i Danmark i april 1999 under navnet Ønskefonden. Foreningens formål er at opfylde ønsker for danske børn mellem 3-18 år med en livstruende sygdom. Fonden er en del af den internationale organisation Make-A-Wish Foundation, der er verdens største organisation af sin slags. I Danmark bliver der hvert år opfyldt ønsker for mellem 120 og 140 børn af Ønskefonden. Download artiklen fra Lemvig Folkebladet Læs mere om VNS (Kilde: Lemvig Folkebladet)