21.03.2011

Få job via Facebook

Center for Aktiv Beskæftigelsesindsats, CABI, søger ledige med handicap – fx epilepsi – til et projekt, hvor deltagerne skal lære at skaffe sig et job ved hjælp sociale medier som Facebook og linkedIn.

"Vi mangler deltagere til en kampagne på Facebook, som skal sætte fokus på handicap og jobmuligheder. Det handler om at fokusere på evnerne og på det faktum, at selvom man har et handicap kan man sagtens få et fedt job. Du vil blive en vigtig del af en god sag, hvor du kan gøre en aktiv forskel for andre med handicap – og selv potentielt få et fedt job ud af det," skriver CABI i informationen om projektet.

Deltagerne vil lære, hvordan man bruger sociale medier til at få opmærksomhed og præsentere sig over for arbejdsgivere. Deltagerne skal være villige til at offentliggøre sit cv på Facebook og LinkedIn, og til at medvirke i en kort videopræsentation af sig selv. Der ud over skal man være aktiv på projektets Facebook-side med kommentarer og input.

(Kilde: CABI)