13.05.2019

Få pjecen “Voksen med epilepsi” gratis i vores webshop eller download den.

Med pjecen “Voksen med epilepsi” kan du og dine kære blive klogere på din sygdom og blive bedre til at håndtere hverdagen med epilepsi

Pjecen om voksne med epilepsi tager sit udgangspunkt i de mange typiske spørgsmål og problematikker, som opstår, når man får konstateret epilepsi. Informationsbehovet er stort ikke kun hos personen selv, men også hos de pårørende.

Mange voksne med epilepsi lever aktive liv, hvor epilepsien ikke udgør den store hindring. Det er dog veldokumenteret, at der er en overrepræsentation af mennesker med epilepsi, som lever med betydelige vanskeligheder og dermed forringet livskvalitet som følge af epilepsien. Det er derfor vigtigt, at du og dine nærmeste kender din sygdom godt og ved, hvilke forholdsregler der skal tages for at kunne mestre epilepsien i hverdagen, samt hvor du kan hente støtte og råd.

Eller download den her.

Pjecen er skrevet af Christoph Beier, overlæge, Epilepsiklinikken, Odense Universitetshospital og og Dorthe Møller Schmidt, sygeplejerske Epilepsiklinikken Rigshospitalet Glostrup i samarbejde med Epilepsiforeningen.

I vores webshop finder du også vores mange andre gratis-pjecer, hvor mange er målrettet til enkelte grupper af mennesker med epilepsi. For eksempel børn og unge og mænd og kvinder og gravide.

Epilepsiforeningen