08.05.2019

Ny gratis pjece til modne mennesker med epilepsi

Hvert år får 1.000 danskere over 60 konstateret epilepsi. Epilepsiforeningen har udgivet en ny ”60+ med epilepsi”-pjece. Du kan bestille den i vores webshop eller downloade den

I mange år har det været en almindelig opfattelse, at epilepsi fortrinsvis er en sygdom, der rammer børn. Men epilepsi kan starte i alle aldre og hvert år får ca. 1.000 danske over 60 år konstateret epilepsi, og i dag ses de fleste tilfælde af epilepsi faktisk ses hos personer over 60 år.

Det kan være en følge af forskellige sygdomme i hjernen så som hjerneblødning, blodprop, Alzheimers demens, svulster m.m., men det kan også forekomme hos tidligere raske personer.

Uanset alder er det en stor omvæltning at få konstateret epilepsi. Epilepsiforeningens nye pjece ”60+ med epilepsi” er ment som en hjælp til dig, der har fået konstateret epilepsi i en sen alder, men pjecen kan også bruges, hvis du har haft sygdommen i mange år, er pårørende eller fagperson.

Pjecen kan også downloads her.

Pjecen er skrevet af  Vaiva Petrenaite, overlæge Epilepsiambulatoriet i Herlev, i samarbejde med Epilepsiforeningen.

I vores webshop finder du også vores mange andre gratis-pjecer, hvor mange er målrettet til enkelte grupper af mennesker med epilepsi. For eksempel børn og unge og mænd og kvinder og gravide.

Epilepsiforeningen