12.10.2021

Firmaet bag app’en DrugStars er gået konkurs

Indtil videre fungerer app’ens funktioner fortsat. Og brugerne vil få besked gennem app’en, når tjenestens fremtid er afklaret

Firmaet bag app’en DrugStars, hvor du kan støtte f.eks. Epilepsiforeningen, når du husker din medicin, har erklæret sig konkurs, oplyser firmaet.

Foreløbig kan man stadig downloade app’en. Og dens funktioner fungerer også stadig, fortæller direktør i firmaet Claus Møldrup:

”Som led i konkursen arbejdes der aktivt på en redningsplan for DrugStars for derigennem at sikre teknologiens anvendelse hos patienterne også i fremtiden. Derfor kører teknologien stadig fuldstændig som før, og nye brugere kan også downloade den. Og det vil den som minimum gøre en måned endnu”, skriver direktøren i en mail.

”Vi vil informere vores brugere, så snart vi ved eksakt besked om, hvad der sker – og det gør vi direkte gennem appen.  Jeg har en forhåbning om selv at kunne finde pengene til at købe boet og fortsætte i en eller anden version”, fortæller han.

Langsomme farmaceutiske selskaber

Direktøren er ked af udviklingen, men stolt over de resultater, firmaet og app’en har nået. Der er for eksempel blevet givet mere 3,2 millioner kr. i donationer til patientforeninger over de seneste 4 år. Og brugerundersøgelser har vist, at patienternes brug af DrugStars har forbedret effekten af deres behandling.

Claus Møldrup beklager, at ikke er lykkedes at skaffe nye investorer og forklarer det bl.a. med de farmaceutiske selskabers langsomme beslutningsproces omkring teknologiske løsninger som DrugStars.

DrugStars