16.10.2013

Folkemødet bliver dyrere

Det bliver dyrere at leje sig ind til næste års Folkemøde.
På de mest populære pladser stiger priserne med hele 300 procent, sådan at området omkring blandt andet Allinge Havn, Kampeløkken Havn og Cirkuspladsen kommer til at koste 250 kroner per kvadratmeter, og det vækker harme hos de mindre organisationer, som for eksempel Dansk Epilepsiforening Bornholm, fortæller formand Peter Vomb:
"Selvom vi sidste år havde en stand sammen med Danske Handicaporganisationer så var det stadig en pris, som vi havde meget svært ved at klare i vores lille lokalforening," fortæller han til P4 Bornholm.
Der vil dog stadig være mulighed for at leje plads på nogle af de mindre populære arealer, som kun stiger med 10 kroner per kvadratmeter, men de pladser er simpelthen for dårlige, mener Peter Vomb: "Der vil der ikke komme så mange for at besøge os, og så er spørgsmålet, om det overhovedet kan betale sig for os at møde op," siger formand for Dansk Epilepsiforening Bornholm, Peter Vomb.

(Kilde: P4 Bornholm)