15.11.2012

Folket imod handicap-nedskæringer

Den 7. november præsenterede MetroXpress en måling foretaget af YouGov for avisen, der viste, danskernes ønsker til en finanslov. Her var der kun 8 procent, der ville "skære ned på reserverede midler til handicappede og udsatte grupper".

Her er 69 procent af befolkningen direkte uenige i. at der spares på reserverede midler til handicappede og udsatte grupper.

Dansk Epilepsiforening er enig med formanden for Danske Handicaporganisationer, Stig Langvad, der siger: "Det er på tide, at Folketingets medlemmer erkender, at befolkningen ikke står bag de markante reduktioner i velfærdspolitikken, der urimeligt rammer personer med handicap og andre sårbare grupper i samfundet"
(Kilde: MetroXpress og Danske Handicap Organisationer)