Formanden for Folketingets Sundhedsudvalg drøfter epilepsiområdet

Formanden for Folketingets Sundhedsudvalg, Liselott Blixt (DF), mødes med Epilepsiforeningen og Filadelfia for at diskutere epilepsiområdet

I dag (onsdag den 15. marts) mødes formanden for Folketingets Sundhedsudvalg Liselott Blixt (DF) med ledelserne fra Epilepsiforeningen og Epilepsihospitalet Filadelfia for at diskutere epilepsiområdet.

Mødet finder sted på Filadelfia, hvor DF’s sundhedsordfører også skal høre nærmere om brugen af medicinsk cannabis i epilepsibehandling. Filadelfia begyndte sidste år at behandle enkelte patienter med CBD-olie.

Epilepsiforeningens landsformand Lone Nørager Kristensen og næstformanden for Filadelfias bestyrelse Ole Glahn er klar til en god dialog med Liselott Blixt.

“Vi ser meget frem til mødet med Liselott Blixt, og til at drøfte epilepsiområdet i Danmark med hende. Liselott er en markant sundhedspolitiker med klare budskaber; noget vi blandt andet så i det seneste Epilepsinyhedsbrev Hendes tanker kan vi som forening varmt bakke op bag. Det her handler først og fremmest om mennesker for os; vi skal hele tiden arbejde for at alle med epilepsi får det bedst mulige liv. Så vi synes der er behov for fokus på bedre og hurtigere udredning, bedre behandling og ikke mindst bedre epilepsirehabilitering. Det og andet glæder vi os til at drøfte igennem senere i dag”, siger Epilepsiforeningen formand, Lone Nørager Kristensen forud for mødet.

Liselott Blixt har for nyligt udtalt til Epilepsinyhedsbrevet, at der er brug for en plan til styrkelse af epilepsiindsatsen.

Epilepsiforeningen og Epilepsinyhedsbrevet