20.12.2013

Formandens varme julehilsen

”Året rinder ud og jeg vil sende en hilsen til hver og en, som har hjulpet Dansk Epilepsiforening i årets løb. Der er mange at takke: frivillige, ansatte, vores protektor og mange samarbejdspartnere. En særlig tak vil jeg dog denne gang sende til foreningens medlemmer,” siger Dansk Epilepsiforenings landsformand, Lone Nørager Kristensen og ønsker alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår:
”Vi er i dag 5.000 medlemmer, men vi vil gerne være flere. Det er egentligt ret enkelt; desto flere medlemmer vi har, desto mere godt kan vi gøre for de, der trænger og har behov. Og vi kan mærke, at behovene er der! Rådgivningstelefonerne bimler og bamler samtidig med, at der fortsat er massivt brug for både information og netværk landet rundt. Jeg tror, at vi sammen kan få flere medlemmer til foreningen. Tænk, hvis vi eksempelvis hver især skaffede bare ét enkelt medlem. Det ville være lidt af en drøm for mig. Og tænk, hvis vi kunne bede vores nærmeste venner og familie om at give en hånd med og tegne et støttemedlemsskab til 150 kr. Det ville også gøre en forskel.
I Epilepsiforeningen arbejder vi altid på at finde løsninger, når livet er svært og epilepsien driller. Det er noget af det mest fornemme, vi kan gøre. Men alt kræver – desværre – penge; især når man vil drive en professionel forening med gode medlemstilbud. Nogle har i årets løb valgt at betænke foreningen via deres testamente; penge, som giver et meget væsentligt bidrag til foreningens samlede økonomi. Tak for det!”
I årets løb gennemførte vi en rundringning, hvor vi denne gang spurgte foreningens voksne medlemmer om de ville yde et ekstra bidrag ud over kontingentet. Det var der – heldigvis – mange som ville, oven i den gruppe af medlemmer som i forvejen er trofaste gavegivere. En stor tak til jer allesammen!
Man kan også vælge at lave en overførsel til Dansk Epilepsiforenings konto i Nordea med følgende oplysninger: reg.nr.: 2206 kontonummer: 8055605875. Og som det sidste, og nyeste, lancerer vi en sms-tjeneste, hvor man kan støtte foreningen med et bidrag på 50 kr. ved at sende teksten EPI til 1919. Vi tror på, at der er brug for en helt enkel støttemulighed,” siger Lone Nørager Kristensen, der ser frem til de udfordringer og oplevelser som 2014 vil byde på.