27.09.2012

Glansfuld jubilæumsdag

”Fantastik,” er landsformand Lone Nørager Kristensens første udbrud i vurderingen af jubilæumsdagen, hvor bl.a. HKH Prinsesse Marie deltog: ”Vi har altid haft lidt svært ved at få kendte til at stille op for Epilepsiforeningen. Det gør det til en ekstra glæde, at Prinsesse Marie ville komme og kaste glans over receptionen og skabe opmærksomhed om epilepsi og foreningen,” siger landsformanden.
Prinsessen sikrede da også, at Dansk Epilepsiforeningen fik opmærksomhed fra de mange blitzende pressekameraer. Prinsessen var dog ikke den eneste stjerne ved receptionen. Et børnekor bestående af børn med epilepsi i samarbejde med Odense Friskoles Børnekor under ledelse af Morten Holmegaard spredte med deres sang og glæde.
I sin tale pegede landsformand Lone Nørager Kristensen på, at i vore dage er 50 år igen alder, og foreningen er da også stadig ungdommelig, rask og rørig: ”I fremtiden vil Dansk Epilepsiforening også være der til at sætte fokus på personer med epilepsis vilkår og gøre alt hvad vi kan, for at sikre en optimal behandling sådan som vi f.eks. gjorde i kampen for at bevare Epilepsihospitalet Filadelfia. Og så vil vi selvfølgelig altid være der med tilbud om rådgivning til personer med epilepsi og deres familier, ligesom man i vores netværk altid vil kunne finde andre, der har det ligesom en selv og bokser med de samme problemer.”
 (Kilde: Dansk Epilepsiforening)