29.02.2012

Gode initiativer for frivillige

Center for frivilligt socialt arbejde har med midler fra den nationale civilsamfundsstrategi fået til opgave at udvikle og igangsætte nogle nye initiativer og tilbud.

I de kommende fire år skal Center for frivilligt socialt arbejde udvikle en national foreningsportal – en fælles indgang til såvel landsdækkende som lokale foreninger, som skaber overblik over de mange aktiviteter og tilbud i civilsamfundet.

Det andet initiativ er et nyt gratis uddannelsestilbud kaldet Foreningsfundamentet, som skal styrke såvel frivillige som ansattes kompetencer inden for rekruttering, fastholdelse og fundraising i frivillige sociale organisationer. I løbet af foråret vil de første tilbud blive annonceret her i nyhedsbrevet og på frivillighed.dk

Endelig har vi fået midler til en række særlige tilbud, der skal styrke det eksisterende Netværk for kommunale frivilligkonsulenter.

Opgaverne løber over 4 år (2012-2015) og sker på opdrag fra Social- og Integrationsministeriet.

(Kilde: Center for frivilligt socialt arbejde)