05.09.2014

Gratis FAQ-pjece tilbage

En af Dansk Epilepsiforenings populæreste og mest efterlyste pjecer, ”Svar på epilepsi”, er nu genudgivet i en opdateret udgave og kan bestilles gratis i foreningens butik. Pjecen svarer på 27 af de oftest stillede spørgsmål om epilepsi som fx: Hvordan ser et epileptisk anfald ud? Hvordan behandles epilepsi? Hvilke følger kan det få, hvis anfald ikke kan kontrolleres? Hvilke begrænsninger kan epilepsien give og hvordan lever man med epilepsi?
Målet er at give en grundlæggende introduktion til epilepsiområdet til mennesker med epilepsi, pårørende og ikke mindst den brede befolkning, mhp. at udbrede faktuelle oplysninger om epilepsi.
”Svar på epilepsi” er skrevet af Per Sidenius, ledende overlæge på Neurologisk Afdeling, Aarhus Universitetshospital i samarbejde med Dansk Epilepsiforening Pjecen kan bestilles via Epilepsiforeningens webbutik ”Svar på epilepsi” kan også læses og downloades her (Kilde: Dansk Epilepsiforening)