04.06.2013

Guide til unge frivillige

Sammenslutningen af Unge Med Handicap (SUMH) har startet projektet Foreninger for alle. Projektet har til formål at hjælpe og guide unge mennesker med handicap ud i foreningslivet. På den nye hjemmeside, www.foralle.nu og hos de nye personlige foreningsguider kan unge mennesker med forskellige former for handicap få hjælp og vejledning til at komme i gang med en foreningsaktivitet. Ligesom foreningsguiderne også kan hjælpe og vejlede foreninger i forhold til, hvordan de bedst inkluderer børn og unge med handicap.
www.foralle.nu kan man få mere information om emnet. Hvis man er ung og gerne vil læse mere om, hvilke foreninger der findes eller hvordan man bliver en del af en forening, så klik ind på "Unge". Hvis man er en forening og gerne vil vide mere om forskellige handicapgrupper eller hvordan man bedst inkluderer unge med handicap, så klik ind på "Foreninger". (Kilde: SUMH)